על בית ספר מרחב

תולדות בית הספר

בית הספר הדמוקרטי "מרחב", קם וקיים בזכות ובגלל, למרות ועל-אף. בית הספר החל לפעול באחד בספטמבר 2003, בזכות קבוצת הורים שהיו נחושים להקים ולפתוח בית ספר שתואם את תפיסת עולמם החינוכית, למרות העדר מוחלט של תמיכה מצד גופים רשמיים, ועל אף התנגדות נחרצת של עיריית רעננה.

בית הספר החל את דרכו בשאיפה להפוך בהקדם האפשרי לבית ספר שהינו חלק ממערכת החינוך הציבורית, כמו בתי ספר דמוקרטיים דוגמת כפר סבא וחדרה, אך ללא תמיכה עירונית, לא היה לכך סיכוי.

בית הספר נפתח כאמור, כנגד כל הסיכויים, ולמרות שידע קשיים ומשברים לאורך השנים, בית הספר המשיך לצמוח ולהתפתח בדרכו החינוכית. לאחר שנה בקרית שרת ברעננה, עבר בית הספר למושב גבעת ח"ן למשך כחמש שנים ואז נאלץ להתפנות משם והגיע למשכן הנוכחי ברחוב הפלמ"ח.

בימים אלה מתקדמות התוכניות לבנית מבנה קבע בקמפוס של כפר בתיה. מאז עשרים ושבעת הילדים בגילאי טרום חובה עד ג', עבר בית הספר דרך ארוכה, שהיתה רצופה בעשיה ויצירה חינוכית לצד קשיים ומשברים, ובית הספר צלח את כולם.

הוא מתחיל את שנתו העשרים, כבית ספר השייך למשרד החינוך ונהנה משיתוף פעולה פורה וחיובי עם עיריית רעננה. לומדים בו ילדים מטרום חובה עד לכתה ט', כאשר הם שותפים פעילים לכל היבט בחיי בית הספר.

פרטים כלליים